.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وجود ۵۳ درصد از جنگل‌های هیرکانی در مازندران
حدود ۵۳ درصد از جنگل‌های هیرکانی کشور در مازندران قرار گرفته است.

به گزارش شمال نیوز، بهروز بائی لاشکی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر گفت:نزدیک به ۵۳ درصداز جنگل‌های هیرکانی در مازندران، ۲۶ درصد در استان گیلان و ۲۱ درصد هم در گلستان قرار گرفته است.

او با بیان اینکه حفاظت و حراست از جنگل‌های هیرکانی با بهره گیری از روش‌های نوین مدیریتی انجام می‌گیرد، افزود: یکی از این روش‌های بهینه در حفاظت از جنگل جلب مشارکت و حمایت همه جانبه مردم و آموزش آن‌ها از طریق وسایل ارتباط جمعی، برگزاری طرح‌های مشارکتی، آموزش رفتار با منابع طبیعی، برگزاری برنامه‌های نهال کاری است.

بائی لاشکی گفت: مشارکت مردم در هر پروژه‌ای ضامن اجرا و پایداری آن پروژه است و این مسئله در حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

او با بیان اینکه کمربند حفاظتی به منظور حفاظت از حقوق بیت المال و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی ایجاد می‌شود، افزود: ۶۰۰ کیلومتر کمربند حفاظتی با نصب بنچ مارک در غرب استان با اعتبارات دولتی و مشارکت مردم تاکنون انجام شده است.

بائی لاشکی ادامه داد: طرح «همیاران طبیعت» را با استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان، جوانان، مجریان، بهره برداران و آحاد جامعه که به نوعی علاقه‌مند به نقش آفرینی داوطلبانه در فرایند حفاظت از منابع طبیعی هستند، از سوی اداره کل اجرایی شده است.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.